Hoppa direkt till innehåll
8 - Lillevång/Mellanvång
family5

Ditt område är redan utbyggt!

Grattis! Ditt område är utbyggt och du kan redan idag beställa anslutning till det öppna stadsnätet. Gör din anmälan direkt med hjälp av mobilt BankID!
clock

Nästa leveransdatum i ditt område

Det går fortfarande att beställa fiber i ditt område. Nästa omgång förtätningar genomförs under våren 2021. Beställ nu och få fiber under våren!

cableguy

Våra entreprenörer

Huvudentreprenören för utbyggnaden av stadsnätet i ditt område är Eltel. De har en underentreprenör, ISCAB, som utför grävarbetena både för områdesnätet och på de enskilda tomterna. Projekteringen och själva installationen står Eltel för. Asfalteringen utförs av NCC, som kommunen har ramavtal med. Extratjänster Vill du ha hjälp med extra kabeldragning? Kanske behöver du ...

money

Hur beställer jag och vad kostar det?

Vi tar löpande emot beställningar i samtliga områden. Beställningen är bindande i två år, därefter upphör den att gälla om den inte förnyas.

discuss

Hur går installationen till?

Från projekteringsmöte till fungerande fiber - vår entreprenör tar dig igenom installationen steg för steg.
meeting

Blev du nöjd?

Undrar du varför entreprenören har bett dig skriva under en nöjdhetsförklaring? Det är vi som begär det som en del av dokumentationen av deras arbete.

Scandinav_PWQ2_414x330

Vi vill bli bättre!

I dagarna skickar vi ut en kundundersökning för att höra hur våra kunder har upplevt processen med att få fiber. De svar vi får in kommer vi att använda för att göra ytterligare förbättringar i vårt arbete och som återkoppling till våra samarbetspartners.

dig

Tidplanen uppdaterad

Efter ett par pauser är arbetet i område 8 nu igång igen. Eltel har uppdaterat sin tidplan och räknar nu med att göra de sista installationerna i samband med utbyggnaden under vecka 15.

Scandinav_5S91_414x330

Minusgrader sätter stopp

Schaktarbetet i område 8 har tillfälligt stoppats på grund av tjäle. Vi håller tummarna för att minusgraderna ger med sig så att vi kan fortsätta arbetet så snart som möjligt.

clock2

Andra etappen försenad - men nu kör vi igen!

På grund av problem i ett tidigare område har arbetet i område 8 pausats under några veckor. Det innebär att den andra etappen har blivit försenad och förväntas pågå till och med mars månad.

meeting

Träffa oss...igen

Har du frågor om fiber och bredband? Undrar du hur utbyggnaden av stadsnätet går? Har du inte haft möjlighet att komma på något av våra informationsmöten och vill få en ny chans att prata direkt med oss? Kom och träffa oss och ställ dina frågor kring stadsnätet!

call2

Råd om fiber

Tycker du att det känns krångligt med fiber? Är du inte säker på vad du ska tänka på innan du bestämmer dig för att ansluta ditt hem? Eller vilket nät du ska välja? Nu finns det oberoende hjälp att få hos Telekområdgivarna!

meeting

Träffa oss...

Har du frågor om fiber och bredband? Undrar du hur utbyggnaden av stadsnätet går? Har du inte haft möjlighet att komma på något av våra informationsmöten och vill få en ny chans att prata direkt med oss? Kom och träffa oss och ställ dina frågor kring stadsnätet!

Webb2

Evenemang: Digitala Burlöv

Undrar du varför du ska bry dig om digitalisering när du inte ens har en dator? Eller tycker du att kommunen hamnat på efterkälken och borde digitalisera mera? Kanske saknar du digitala tjänster inom ett visst område? Eller vill du bara veta mer om vad digitalisering innebär?

mail2

Fellevererat utskick

Under den gångna helgen gick ett utskick ut till boende i område 8 med en inbjudan till informationsmöte om utbyggnaden i området. På grund av ett missförstånd har Tidningsbärarna, som hjälper oss med distributionen, råkat dela ut utskicket även till några hushåll i område 9. Vi beklagar detta, men ber de drabbade att hålla ut - till våren planerar vi att bygga ut fiber även...

Planerat avbrott i nätet

Natten till tisdag den 14 mars kommer vi att genomföra en flytt av stadsnätets serverutrustning. Det innebär att samtliga tjänster i stadsnätet kommer att ligga nere.

mail

Har du fått ett brev med fel adress?

I dagarna har vi skickat ut brev till de personer som redan har beställt anslutning till stadsnätet. På grund av en felkoppling mellan programmen blev adressetiketterna fel.